Cele i zadania Samorządu Uczniowskiego


Celem działania SU jest:
•    stwarzanie warunków do wyzwolenia w uczniach aktywności społecznej, samokontroli, samooceny i samodyscypliny;
•    kształtowanie umiejętności grupowego działania uczniów;
•    pomoc w planowaniu życia i pracy w szkole;
•    kształtowanie pozytywnych postaw społecznych;
•    wszechstronne działania zobowiązujące uczniów do rzetelnej nauki, tworzenia przyjaznej atmosfery w szkole, okazywania szacunku dorosłym i rówieśnikom;
•    organizowanie wolnego czasu uczniów.

Do głównych zadań SU należy:
•    przedstawianie władzom szkoły opinii i potrzeb uczniów;
•    dbanie o dobre imię i cześć szkoły;
•    kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji;
•    organizowanie uczniów do wykonywania niezbędnych prac na rzecz klasy, szkoły, środowiska;
•    współdziałanie z innymi organami szkoły w kierunku zapewniania wszystkim uczniom odpowiednich warunków do nauki oraz udzielania niezbędnej pomocy uczniom                    znajdujących się w trudnej sytuacji;
•    występowanie z inicjatywą organizowania imprez i uroczystości szkolnych; 
•    organizacja i działanie  radiowęzła oraz strefy ciszy.


ZADANIEM OPIEKUNA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO JEST:
•    czuwanie nad całokształtem prac Samorządu Uczniowskiego,
•    pośredniczenie między uczniami a nauczycielami oraz rodzicami,
•    doradzanie i wspomaganie inicjatyw uczniowskich.

 

EFEKTEM DZIAŁAŃ PRZEDSTAWICIELI SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NASZEJ SZKOŁY JEST:
•    szybkie i efektywne diagnozowanie potrzeb społeczności uczniowskiej,
•    wpływ na sprawy placówki w obszarze dydaktyki, przestrzeni szkoły oraz organizacji jej pracy,
•    wzrost aktywizacji i uspołecznienia uczniów oraz wdrożenie ich do samodzielności poprzez rozwój samorządności,  kształtowanie postaw prospołecznych, obywatelskich
      i patriotycznych,  poszerzenie znajomości Praw Człowieka, Dziecka ,Ucznia,
•    wypracowanie schematu działań, który z powodzeniem można corocznie powtarzać, wypełniając go pomysłami i działaniami wynikającymi z oczekiwań dzieci i potrzeb              szkoły,
•    pielęgnowanie tradycji szkolnej i ceremoniału,
•    reprezentowanie interesów młodzieży szkolnej  wobec Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i organów (podmiotów) pozaszkolnych,
•    stwarzanie możliwości rozwijania demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów i przyjmowania współodpowiedzialności za jednostki i grupy oraz wzrost                umiejętności pracy w zespole i komunikacji interpersonalnej,
•    wzrost empatii - podejmowanie konkretnych działań na rzecz osób będących w szczególnie trudnej sytuacji i na rzecz zwierząt.
 

„Dziś zrobię to, czego innym się

nie chce, jutro zrobię to,

co innym będzie się wydawać niemożliwe.”


Jerry Rice

SAMORZĄD UCZNIOWSKI NIEPUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PRZECHODZIE

 _____________________________________________________________________________

 

 

DAWID GOLIASZ

PRZEWODNICZĄCY

EMILIA WENCEL

ZASTĘPCA

NATALIA PRZYKLENK

SKARBNIK

 

 

 

 

 

 

 

 

Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Przechodzie                                             Niepubliczne Przedszkole w Przechodzie

NIEPUBLICZNY   ZESPÓŁ 

SZKOLNO - PRZEDSZKOLNY  W  PRZECHODZIE