Cele i zadania Samorządu Uczniowskiego
Celem działania SU jest:
• stwarzanie warunków do wyzwolenia w uczniach aktywności społecznej, samokontroli, samooceny i samodyscypliny;
• kształtowanie umiejętności grupowego działania uczniów;
• pomoc w planowaniu życia i pracy w szkole;
• kształtowanie pozytywnych postaw społecznych;
• wszechstronne działania zobowiązujące uczniów do rzetelnej nauki, tworzenia przyjaznej atmosfery w szkole, okazywania szacunku dorosłym i rówieśnikom;
• organizowanie wolnego czasu uczniów.
Do głównych zadań SU należy:
• przedstawianie władzom szkoły opinii i potrzeb uczniów;
• dbanie o dobre imię i cześć szkoły;
• kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji;
• organizowanie uczniów do wykonywania niezbędnych prac na rzecz klasy, szkoły, środowiska;
• współdziałanie z innymi organami szkoły w kierunku zapewniania wszystkim uczniom odpowiednich warunków do nauki oraz udzielania niezbędnej pomocy uczniom znajdujących się w trudnej sytuacji;
• występowanie z inicjatywą organizowania imprez i uroczystości szkolnych;
• organizacja i działanie radiowęzła oraz strefy ciszy.
ZADANIEM OPIEKUNA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO JEST:
• czuwanie nad całokształtem prac Samorządu Uczniowskiego,
• pośredniczenie między uczniami a nauczycielami oraz rodzicami,
• doradzanie i wspomaganie inicjatyw uczniowskich.
EFEKTEM DZIAŁAŃ PRZEDSTAWICIELI SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO NASZEJ SZKOŁY JEST:
• szybkie i efektywne diagnozowanie potrzeb społeczności uczniowskiej,
• wpływ na sprawy placówki w obszarze dydaktyki, przestrzeni szkoły oraz organizacji jej pracy,
• wzrost aktywizacji i uspołecznienia uczniów oraz wdrożenie ich do samodzielności poprzez rozwój samorządności, kształtowanie postaw prospołecznych, obywatelskich
i patriotycznych, poszerzenie znajomości Praw Człowieka, Dziecka ,Ucznia,
• wypracowanie schematu działań, który z powodzeniem można corocznie powtarzać, wypełniając go pomysłami i działaniami wynikającymi z oczekiwań dzieci i potrzeb szkoły,
• pielęgnowanie tradycji szkolnej i ceremoniału,
• reprezentowanie interesów młodzieży szkolnej wobec Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i organów (podmiotów) pozaszkolnych,
• stwarzanie możliwości rozwijania demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów i przyjmowania współodpowiedzialności za jednostki i grupy oraz wzrost umiejętności pracy w zespole i komunikacji interpersonalnej,
• wzrost empatii - podejmowanie konkretnych działań na rzecz osób będących w szczególnie trudnej sytuacji i na rzecz zwierząt.
„Dziś zrobię to, czego innym się
nie chce, jutro zrobię to,
co innym będzie się wydawać niemożliwe.”
Jerry Rice
SAMORZĄD UCZNIOWSKI NIEPUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PRZECHODZIE
_____________________________________________________________________________
DAWID GOLIASZPRZEWODNICZĄCY |
EMILIA WENCELZASTĘPCA |
NATALIA PRZYKLENKSKARBNIK |
Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Przechodzie Niepubliczne Przedszkole w Przechodzie
NIEPUBLICZNY ZESPÓŁ
SZKOLNO - PRZEDSZKOLNY W PRZECHODZIE